سردار حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی سپاه در نشست علمی کاربردی سازمان بسیج رسانه کشور در مشهد، با اشاره به ضرورت تشکیل این سازمان گفت: سازمان بسیج رسانه باید ایجاد آرایش رسانه‌ای، الگوسازی در تمام عرصه‌های کشور، گفتمان سازی و تبیین یک مولفه رسانه‌ای با شاخص‌های اسلامی را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش مشرق، نشست علمی کاربردی سازمان بسیج رسانه کشور امروز در مشهد مقدس آغاز به کار کرد. دکتر حمیدرضا مقدم فر معاون فرهنگی سپاه در این نشست با بیان اینکه تاسیس بسیج رسانه حرکتی هوشمندانه و مدبرانه بود، گفت: امروز با وجود جنگ نرم، توجه به رسانه به عنوان یک ابزار مهم است.
وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در جبهه فرهنگی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی پیامی دارد که باید جهانی شود و در جنگ نرم، رسانه اصلیترین سلاح است که باید از آن بهره لازم برای صدور پیام انقلاب گرفته شود.
معاون فرهنگی سپاه با بیان اینکه در حال حاضر جنگ رسانه‌ای جنگی نامتقارن است، تصریح کرد: ما در عرصه رسانه‌ای کشور هنوز به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنیم در حالی که باید حرکتی جبهه‌ای داشته باشیم.
مقدم فر به ضرورت مدیریت سیستمی در رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: بسیج رسانه‌ها در حوزه مدیریت رسانه‌ای دارای افق و چشم انداز است که این مسئله نوید حرکتی ارزشمند را می‌دهد.
وی همچنین خاطر نشان کرد: بسیج رسانه علاوه بر تاسیس رسانه‌های مختلف باید به مثابه نخ تسبیحی عمل کند که دیگر رسانه‌ها را در جهت اهداف انقلاب اسلامی سوق می‌دهد.
معاون فرهنگی سپاه پاسداران با بیان اینکه بسیج رسانه باید در جهت هم افزایی رسانه‌ها عمل کند، اظهار داشت: در این سازمان باید عناصر فعال و متدین شناسایی شوند چرا که در جبهه رسانه‌ای امروز کمبود نیروی انسانی متدین احساس می‌شود.
مقدم فر همچنین پیشنهاد ارتقا سطح کیفی فعالان رسانه‌ای در برابر تهدید‌ها را مطرح کرد، و گفت: سازمان بسیج رسانه باید ایجاد آرایش رسانه‌ای، الگوسازی در تمام عرصه‌های کشور، گفتمان سازی و تبیین یک مولفه رسانه‌ای با شاخص‌های اسلامی را در دستور کار قرار دهد.

همچنین در نشست علمی کاربردی سازمان بسیج رسانه کشور، کاظم انبارلویی عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت و مجید رجبی معمار مدیر شبکه بازار به بیان دیدگاه‌های خود در مورد تدوین اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های این سازمان پرداختند.
در ادامه این نشست محمود عاطفی رئیس سازمان بسیج رسانه کشور ضمن تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های این سازمان گفت: بسیج رسانه سازمانی انقلابی-فرهنگی است که با مشارکت کلیه نیروهای مومن و متخصص عرصه رسانه فعالیت می‌کند.
وی کمک به تحقق جامعه اسلامی را از جمله اهداف سازمان بسیج رسانه‌ای عنوان کرد و گفت: ظرفیت سازی در جامعه رسانه‌ای کشور برای جذب حداکثری و تحقق بسیج ده‌ها میلیونی، ایجاد انسجام و تقویت هویت جمعی بین اصحاب رسانه در راستای پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی از دیگر اهداف تشکیل این سازمان است.
عاطفی افزود: کمک به تربیت و پرورش کادر تراز انقلاب اسلامی در جامعه رسانه‌ای کشور از جمله محورهای فعالیت سازمان بسیج رسانه‌ای کشور است.
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به سیاست گذاری‌های سازمان بسیج رسانه‌ای گفت: کمک به تشکیل و تقویت و توسعه جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی در مقابله با موج مخرب جنگ نرم و همچنین حفظ و گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی در برنامه ریزی‌های این سازمان در اولویت قرار دارد.
وی تاکید کرد: نقش آفرینی و حمایت از نهضت نظریه‌پردازی و تولید علم در عرصه و تولید علم در عرصه ارتباطات و رسانه مبتنی بر جهان بینی اسلامی مبنای برنامه‌های سازمان بسیج رسانه کشور است.
عاطفی در پایان از اصحاب رسانه و نظریه‌پردازان حوزه ارتباطات دعوت کرد تا دیدگاه‌ها و نظرات خود را برای تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی سازمان بسیج رسانه کشور ارایه دهند.
شایان ذکر است در این نشست علمی، سه کارگروه تخصصی شهید رهبر، شهید صارمی و کارگروه بین الملل شهید مایا ناصر برای تبیین سیاست گذاری‌ها و برنامه‌های راهبردی سازمان بسیج رسانه‌ کشور برگزار می‌شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس